Puutuoteteollisuuden hyväksi yli 80 vuotta

Suomen Puuteollisuusinsinöörien Yhdistyksen tarkoituksena on olla yhdyssiteenä Suomen puutuoteteollisuudessa toimivien tai sitä suoraan tai välillisesti palvelevien insinöörien välillä, edistää heidän toimintaansa puutuoteteollisuuden hyväksi ja kehittää tätä teollisuutta. Yhdistys on perustettu 1939.

Puuinssien toimintamuodot ovat muun muassa kaksi kertaa vuodessa pidettävät yleiskokoukset, joiden yhteydessä on ajankohtaisia esitelmiä.

Lisäksi yhdistys järjestää joka kesä opintomatkan. Joka toinen vuosi se suuntautuu ulkomaille ja joka toinen vuosi tutustutaan alan teollisuuteen kotimaassa. Kesällä 2013 jäsenet tutustuivat Slovenian ja Kroatian puutuoteteollisuuteen sekä kulttuuriin. Vuonna 2015 oli vuorossa Saksa ja Itävalta. Kesällä 2016 on vuorossa kotimaan opintomatka ja se suuntautuu Savonlinnaan kesäkuussa.

Yhtenä tärkeänä toimintamuotona on jakaa apurahoja ja stipendejä alan opiskelijoiden kansainvälistymiseen sekä väitös- tai lisensiaatintyön tekemiseen.

Suomen Puuteollisuusinsinöörien Yhdistys
Sähköposti: info [ät] puuteollisuusinsinoorit.fi (info[at]puuteollisuusinsinoorit[dot]fi)
Kaikki yhteystiedot löytyvät täältä
Tietosuojaseloste